معرفی سفیر یا نمایندگی
تعویض شناسنامه نمونه قدیم

تعويض شناسنامه نمونه قديم

 سازمان ثبت احوال کشور شناسنامه ايرانيانی که از زمان اجرای طرح تعويض شناسنامه تا کنون درخواست دريافت شناسنامه نداشته اند را در زمره اسناد راکد به شمار آورده است. بنابر اين چنانچه هنوز شناسنامه قديمی در اختيار داريد يا آن را گم کرده ايد و تاکنون برای شناسنامه جديد اقدام ننموده ايد، برای دريافت شناسنامه جديد؛ بايد مدارک زير را ارائه نمائيد تا از طريق سفارت به سازمان ثبت احوال ارسال گردد.

مدارک لازم: 

1- حضور متقاضی و تكميل فرم مشخصات فردی[168/1]

2- تكميل فرم درخواست تعویض شناسنامه[168/26]

3- تكميل فرم متقاضيان دريافت خدمات سجلي از اسناد سجلي راکد[168/28]

4- ارائه اصل شناسنامه قديمي / گواهي ولادت / گواهي مشخصات / گواهي موقت 

5- اصل و یک نسخه تصوير شناسنامه جديد پدر/ مادر/ برادر/خواهر/همسر/ فرزندان (حداقل دو مورد) 

6- ارائه 3 قطعه عکس ۴×3 رنگی جديد، تمام رخ، بدون کلاه و عينک و با زمينه سفيد که مشخصات (نام و نام خانوادگی) صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد.

7- اصل و یک نسخه تصويرگذرنامه معتبر ايراني/کارت پايان خدمت/گواهينامه رانندگي معتبر/مدارک تحصيلي عکسدار ايراني/ ديگر مدارک عکسدار معتبر ايراني (حداقل دو مورد) 

8- اصل و یک نسخه تصویر از مدارک مستند و معتبر محلي (گذرنامه یا کارت اقامت فنلاندی) 

9- واریز مبلغ 20 یورو به حساب شماره Danske Bank FI66 80001101878545 سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی و ارسال اصل رسید بانکی آن

* در بخش کنسولی، هزینه ها فقط با کارت اعتباری و از طریق دستگاه دریافت می گردد.

-  بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران روزهای پنجشنبه از پذیرش مراجعین حضوری معذور می باشد.

- در صورت داشتن هر گونه سؤالی، می‌توانید همه روزه غیر از روزهای تعطیل از ساعت 15 لغایت 16 بعد از ظهر با شماره تلفن  90 46 41 42 09 (مسؤول بخش سجلی) تماس حاصل فرمائید.

شرايط انجام کار:

- سؤالات مندرج در پرسشنامه ها مي بايست به زبان فارسي، با خط خوانا و بطور واضح و کامل پاسخ داده شوند. عدم رعايت موارد گفته شده موجب عدم پذيرش مدارک و انجام درخواست شما خواهد شد.

- متقاضي مي بايست مشخصات کامل سجلي (شناسنامه اي) خود را پشت عکس ها بنويسد.

- ارائه مدارک مکمل (به خصوص مدرک عکسدار معتبر ايراني متقاضي) با توجه به گذشت ساليان طولاني از شروع طرح تعويض شناسنامه هاي نمونه قديم براي شناسايي و دستيابي سريعتر به سند سجلي متقاضي و همچنين ايجاد سهولت در انجام کار بوده و ضروري است حتي الامکان دو مورد را تهيه و ارائه نمائيد. در صورتي که ارائه مدارک مورد اشاره به هيچ وجه ميسر نباشد با مأمور کنسولي مشاوره نمائيد.

- در خصوص مدت زمان لازم و چگونگي دريافت شناسنامه مراتب را از مأمور کنسولي سؤال نمائيد.

- چنانچه اختلافي در مندرجات شناسنامه تعويض شده با شناسنامه قبلي مشاهده نموديد مراتب را فوراً به مأمور کنسولي اعلام تا اقدام لازم انجام گردد. يادآوري مي نمايد که تعويض شناسنامه تنها توسط اداره ثبت احوال صادر کننده شناسنامه اوليه صورت مي گيرد و در صورت وجود اشتباه در شناسنامه تعويض شده، مأمور کنسولي موظف است آن را براي اصلاح و يا تعويض مجدد به اداره ثبت احوال ارسال نمايد.

- در مواردي که نام همسر و فرزندان در شناسنامه تعويض شده درج نشده باشد مأمور کنسولي مي تواند براساس اعلام متقاضي نسبت به درج مشخصات آنها (حسب مورد) بر اساس سند ازدواج و شناسنامه فرزندان در ستونهاي مربوطه اقدام نموده و پس از امضاء و مهر به وي تحويل نمايد.

- در صورت درج ناقص مشخصات همسر و فرزندان در شناسنامه تعويض شده، تکميل مشخصات مستلزم ارسال اصل شناسنامه مورد اشاره و دو نسخه تصوير برابر اصل شناسنامه هاي همسر و فرزندان به اداره ثبت احوال مي باشد.

- درصورتي که متقاضي تنظيم وکالتنامه براي تعويض شناسنامه از طريق بستگان خود در ايران هستيد، ضرورت دارد که هنگام تأیيد وکالتنامه، خواستار مهر شدن پشت عکس هاي خود به مهر نمايندگي نيز باشيد. 

وزارت امورخارجه | رواديد الكترونيك | تماس با ما | ساعات كار اداري و تعطيلات سفارت  | نقشه سایت | جستجو | گالری تصاویر