معرفی سفیر یا نمایندگی
ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن ایرانی

ثبت ازدواج مرد ايراني با زن ايراني

 متقاضيان ثبت ازدواج مي توانند، با تکميل و تحویل مدارک زير به سفارت، درخواست ثبت ازدواج نمايند. پس از بررسی مدارک توسط مسئول مربوطه و در صورت کامل بودن مدارک از طريق تلفنی که در فرم اعلام نموده اند از تاريخ حضور در سفارت برای امضاء دفاتر ثبت ازدواج مطلع مي گردند.

درصورتی که شناسنامه هرکدام از درخواست کننده ها المثنی باشد باید قبلا درخواست[صدور گواهی تجرد] نماید.

مدارک لازم :

1- تكميل فرم مشخصات فردي (فرم شماره 168/1)

2- تكميل فرم ثبت ازدواج زن و مرد ايراني (فرم شماره 168/32)

3- اقامت داشتن در حوزه اين نمايندگي و ارائه اصل و تصویر مدرک اقامتی

4- اصل و تصوير گواهي ازدواج محلي، با مشخصات كامل پدر و مادر زوجين (اصل آن در نمايندگي ضميمه پرونده مي گردد.)

- متقاضياني كه ازدواج خود را در خارج از فنلاند ثبت كرده اند لازم است گواهي ازدواج محلي خود را به تأييد و ترجمه سفارت كشور محل ازدواج در فنلاند و سپس وزارت امور خارجه فنلاند و يا سفارت جمهوري اسلامي ايران در آن كشور برسانند)

- ثبت ازدواج در نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در هلسینکی بدون گواهي ازدواج شرعي و تأييديه ثبت ازدواج نزد مقامات فنلاند (حتي زوجين ايراني) امكان پذير نمي باشد. بنابراين متقاضيان مي بايست ابتدا ازدواج شرعي (در مرکز اسلامی رسالت) و قانوني فنلاند (Maistraatti) را انجام و با ارائه مدارك كامل به نمايندگي مراجعه نمايند.

5- اصل و تصوير گواهي عقد شرعي صادره از مركز اسلامی رسالت هلسینکی

6- اصل گواهي پزشكي مبني بر نداشتن بيماري هاي واگيردار، اعتياد به مواد مخدر و ايدز براي زوجين كه از سوي پزشك خانوادگي و يا مراكز بهداشتي معتبر صادر شده باشد.

- درصورتي كه زوجين داراي فرزند هستند نيازي به گواهي پزشكي نمي باشد.

* نمونه گواهي پزشكي جهت ثبت ازدواج:

  بدينوسيله گواهي مي شود طبق آزمايشات انجام شده از آقاي ........... فرزند ............ و خانم ......... فرزند .............. علائمي مبني بر ابتلا به بيماري‌هاي تالاسمي، ايدز و مقاربتي و همچنين مصرف مواد مخدر و اعتياد مشاهده نمي شود.

- چنانچه پزشك شما فنلاندی مي باشد گواهي با متن فوق به زبان انگلیسی/ فنلاندی صادر و پس از مهر و امضاي پزشك مربوطه، توسط NOTAR تأييد گردد.

7- اصل شناسنامه هاي جديد زوجين

- دارندگان شناسنامه هاي المثني بايد از طريق نمايندگي و يا بستگان خود در ايران و مراجعه به حوزه صادر كننده شناسنامه فرد و اداره كل ثبت احوال امور خارجه (واقع در خيابان امام خميني، نبش خیابان  شيخ هادي، تلفن 7-66090586 و يا 66707131 و اداره سجلات و احوال شخصيه وزارت امور خارجه (واقع در ميدان امام خميني، جنب موزه پست، ساختمان شماره 3 نسبت به تهيه و ارائه گواهي تجرد نيز اقدام و از طريق دورنگار 35868692410+ به نمايندگي ارسال نمايند.

-   افرادي كه شناسنامه آن‌ها قديمي است و يا به طور كلي فاقد شناسنامه جديد مي باشند لازم است ابتدا شناسنامه خود را تعويض (طبق شرايطي كه در بخش تعويض شناسنامه اعلام شده) و يا اگر شناسنامه آن‌ها مفقود و يا مخدوش مي باشد (طبق شرايطي كه در بخش المثني شناسنامه اعلام شده) المثني شناسنامه تهيه نمايند. چنانچه شناسنامه آن‌ها جديد ليكن فاقد عكس مي باشد (به بخش عكسدار نمودن شناسنامه مراجعه شود) شناسنامه عكس‌دار گردد. جهت تسريع در كار و براي تعويض يا صدور المثني شناسنامه، متقاضيان مي‌توانند يكي از بستگان خود را در اين زمينه به ‌عنوان وكيل تعيين تا آنان مراتب را مستقيماً در ايران پيگيري نمايند. چنانچه شناسنامه نزد بستگان در ايران است لازم است  به ‌طريق اطمينان بخشي براي شما ارسال و سپس به نمايندگي ارائه گردد.

8- ارايه 4 قطعه عكس براي هر يك از زوجين

* عكس ها بايد در قطع۴×3 رنگی ، جديد، يكسان، از نزديك و صورت كاملاً واضح و در حالت معمولي، غيرفوري، بدون كلاه و عينك، تمام ‌رخ و از روبرو، بريده شده و زمينه پشت سر روشن پشت نويسي شده شامل نام و نام خانوادگي، نام پدر، شماره شناسنامه و تاريخ تولد باشد. اگر مايل به اخذ گذرنامه و ... مي باشيد پيشنهاد مي شود 12 قطع تهيه نماييد.

9- اصل اجازه نامه محضري پدر زوجه براي نخستين ازدواج و يا در صورت فوت پدر، ارائه اصل گواهي فوت وي؛

* افرادي كه پدر آن‌ها ايراني است پس از تأييد اجازه نامه توسط اداره سجلات و حوال شخصيه وزارت امورخارجه ، طي نامه اي براي نمايندگي ارسال گردد.

* بانواني كه براي دومين بار ازدواج مي نمايند نيازي به ارائه اجازه نامه پدر ندارند ليكن بايد طلاق آنها در شناسنامه ثبت شده باشد.

10 - واریز مبلغ 18 یورو به حساب شماره Danske Bank FI66 80001101878545  سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی و ارسال اصل رسید بانکی آن

-  در بخش کنسولی، هزینه ها فقط با کارت اعتباری و از طریق دستگاه دریافت می گردد.

-  بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران روزهای پنجشنبه از پذیرش مراجعین حضوری معذور می باشد.

- در صورت داشتن هر گونه سؤالی، می‌توانید همه روزه غیر از روزهای تعطیل از ساعت 15 لغایت 16 بعد از ظهر با شماره تلفن  90 46 41 42 09 (مسؤول بخش سجلی) تماس حاصل فرمائید.

ملاحظات:

1- پس از تكميل، يكي از طرفين جهت ارائه مدارك و رفع نواقص احتمالي و تعيين وقت، در ساعات كاري به نمايندگي مراجعه نمايند و در صورت كامل بودن مدارك، زوجين جهت امضاي اسناد و دفاتر در نمايندگي حضور خواهند يافت و چنان چه امكان حضور زوج، زوجه و يا زوجين در نمايندگي جمهوري اسلامي ايران ميسر نباشد ارائه وكالتنامه رسمي الزامي است.

2- چنانچه داراي فرزند و يا فرزنداني هستيد، براي صدور شناسنامه هر يك از آن ها نيز نياز به ارائه اصل گواهی ولادت (Birth Certificate) صادره از Maistraatti به زبان انگلیسی می باشد.(اصل آن در نمايندگي ضميمه پرونده مي گردد.)

3- از آنجايي كه جهت امور ثبتي و تنظيم اسناد (صدور شناسنامه، ازدواج، ثبت فوت و ثبت طلاق) نياز به صرف وقت زياد مي باشد با توجه به مراجعه ساير افراد و امكان تداخل امور، لازم است جهت كاري هاي فوق ساعت 30/8 صبح مراجعه نمايند.

وزارت امورخارجه | رواديد الكترونيك | تماس با ما | ساعات كار اداري و تعطيلات سفارت  | نقشه سایت | جستجو | گالری تصاویر